banner
focused-image

Bas kwam 2,5 jaar geleden bij Veerman ICT binnen als wederhelft van Stefàn op de 1e lijn. Met een achtergrond in de micro elektronica en ICT als hobby stond hem een grote uitdaging te wachten. Hij had naar eigen zeggen weliswaar ervaring in contact en persoonlijke begeleiding maar IT-systemen zijn toch andere koek dan mechanische chips. Bas ontwikkelde zich de afgelopen jaren tot Platform Engineer en heeft begin dit jaar zijn promotie naar de 2e lijn gemaakt!

‘Het persoonlijke contact met onze klanten en de diversiteit aan vragen maken dat ik elke dag weer blij ben als ik mensen kan helpen.’ vertelt Bas.

Passie voor IT

In 2018 kwam Bas van Broekhoven op een punt in zijn carrière dat hij verder wilde gaan kijken. De groei en uitdaging waren op in zijn huidige baan als trainer en ICT-beheerder bij een bedrijf in micro elektronica. ‘Als hobby sleutelde ik altijd al aan computers. In mijn vorige baan ben ik ook de aanstichter geweest van wat toen de IT-afdeling nog moest worden.’ De keuze voor Bas was duidelijk, ik ga de IT-wereld in. Hij trok zijn stoute schoenen aan en solliciteerde op de vacature 1e lijn supportengineer bij Veerman ICT. Hij had ervaring met het beantwoorden van technische vragen, het oplossen van IT-problemen en kon onder druk werken maar had lang niet de kennis die hij nodig achtte om deze baan te krijgen. Wij zagen echter een bevlogen jongeman die zich wilde ontwikkelen en er voor wilde gaan dus we gaven hem een kans.

Leren, ontwikkelen, promotie

Zijn passie en nieuwsgierigheid maakte dat Bas de ene training en opleiding naar de ander startte. ‘Ik ben nieuwsgierig en ga ergens altijd 100% voor. Verder ben ik denk ik ook wel een snelle leerling, het IT-vak ligt me wel.’ geeft hij bescheiden toe.

Bas heeft zich vanuit zijn supportpositie ontwikkeld tot expert op het gebied van Windows 10 en Microsoft365 en is na dit jaar Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert. Hij weet alles van de Microsoft online omgevingen, cloud en Azure, maar ook van het beheer van desktoppen. Een waardevolle combinatie, als je het ons vraagt, voor een supportengineer die dagelijks te maken krijgt met een diversiteit aan vragen. Maar Bas wilde meer. Het laatste jaar hebben we hem de mogelijkheid geboden door te gaan groeien binnen Veerman ICT en heeft hij naar eigen zeggen langzaam wat meer 2e lijn projecten opgepakt. In het nieuwe jaar heeft Bas officieel de promotie naar de 2e lijn gemaakt en nu werkt hij aan zijn eigen beheerklanten!

Toekomstdromen

Wat is dan het verschil tussen 1e- en 2e lijn engineer vraag je je misschien af? ‘Als 1e lijn supportengineer heb je veel telefonisch contact met klanten. Je verhelpt storingen, kleinschalige problemen en beantwoord vragen van gebruikers en beheerders. Dit gebeurd veelal online en op afstand. Een 2e lijnengineer werkt meer aan planbare projecten en beheer op afstand maar ook op locatie. De issues zijn specifieker en vaak moeilijker uit te zoeken.’ licht Bas toe.

“De komende tijd zal ik vooral kennis en ervaring op gaan doen in de functie als 2e lijn engineer en mijn technische kennis in de praktijk brengen. Of mijn studietijd hier stopt? Zeker niet! Ik blijf graag bijleren en ben nog erg benieuwd naar de WVD technieken.”

Bas zijn ultieme droom: misschien ooit de promotie naar de 3e lijn. Go for it Bas, wij geloven dat je het kan!

Kan ik je helpen?

Neem contact op met
Gijs onze Office- en HR-manager