banner

De expertise van de toekomstbestendige IT-partner

focused-image

Onze rol als IT-partner is continue in ontwikkeling. Enerzijds door de snelle komst van nieuwe technieken en anderzijds door de veranderde vraag en behoefte van klanten. Waar bedrijven jaren geleden vooral op zoek waren naar producten krijgen we als IT-partij anno 2021 steeds vaker detacheringsvragen. Bedrijven willen volledig op onze service kunnen bouwen zodat ze zelf de focus houden op hun business en dat begrijpen wij volkomen!

Ontzorgen zit in onze genen. Wij ondersteunen onze relaties dan ook graag bij grotere projecten, het ontwikkelen van nieuwe werkomgevingen en andere IT-vraagstukken. Wij zien dat de IT-manager van nu een beperkt team ter beschikking heeft dat voornamelijk de eerstelijns vraagstukken behandelt. Als IT-partner sluiten we naadloos aan op dit team met expertises op het gebied van WVD, Office 365 en het maken van de overstap naar de Cloud.

“Volledig ontzorgen voor een vast maandbedrag is de toekomst.” als je het Patrick Rijnbout, Senior Accountmanager vraagt. “Denk aan de Swapfiets, telefoon leasen, maaltijdboxen, Office licenties, kledingboxen je kunt het zo gek niet bedenken of er is tegenwoordig een abonnement voor.” 

Patrick’s toekomstschets van het IT-landschap

“Als ik om me heen kijk zie ik dat veel IT-bedrijven nog op een traditionele manier werken. Ze voeren werkzaamheden uit voor de klant en deze betaalt op zijn beurt de factuur.” ligt Patrick toe. Als omdenkers denken wij dat dit anders kan en misschien wel moet. Een relatie opbouwen met de klant om samen aan de toekomst te werken is een werkwijze waar wij ons veel prettiger bij voelen en wat ook voor onze klanten werkt. Als IT-partner vervullen we daarmee meer een provider rol, die op hoger niveau meedenkt, en niet enkel vanuit opdrachten en projecten werkt. Op basis van vertrouwen gaan wij de verbinding aan om samen uitdagingen aan te gaan. Nu en in de toekomst.

Onze nieuwe rol als IT-partner

“Niet werken vanuit opdrachten en projecten maar samen om de tafel om toekomstplannen te maken. Dat is de mooiste rol die wij kunnen hebben.” visualiseert Patrick glimlachend. Op basis van het beschikbare budget gaan we gezamenlijk de behoeftes binnen de organisatie peilen. Met behulp van whiteboardsessies en gesprekken op strategisch en tactisch niveau brengen we in kaart waar de algemene behoeftes, wensen en prioriteiten liggen. Wanneer we het complete landschap van IT-oplossingen tot bedrijfsdoelstellingen in kaart hebben gaan we in dialoog om de koers van het komende (budget)jaar te bepalen.

Vanuit deze basis kan het IT-beleid verder worden ontwikkeld en het budget zo effectief mogelijk worden ingezet. Als IT-partner werken we in deze fase nauw samen met de IT-manager om, zowel op technisch als operationeel niveau, het beste resultaat te behalen.

Echt samenwerken met jouw IT-afdeling

In deze nieuwe samenwerkingsvorm focust de IT-manager zich voornamelijk op het managen van de IT-afdeling binnen het bedrijf. Daarnaast speelt hij een belangrijke rol als spil tussen het bedrijf en de IT-partner. Als IT-partner zetten wij, voortbordurend op de huidige afdeling, onze expertise in om te innoveren en te verbeteren op de gebieden waar dit op dat moment gewenst is.

Naast het strategische advies verzorgen we als partner dus ook de uitvoerende werkzaamheden van de opgestelde plannen en visie. “Je kunt het zien als een soort detachering. Het gaat dan alleen niet over één persoon die voor zijn expertise wordt ingehuurd maar over een IT-partner met alle expertises die hij in huis heeft.” ligt Patrick toe. Moet de IT-afdeling dan naar huis?
“Nee, zeker niet! We bundelen onze krachten in de samenwerking en doen beide waar we goed in zijn.”

Een nieuwe uitgangspunt voor een succesvolle samenwerking

Met ICT kunnen we alles oplossen maar dan moet de intrinsieke behoefte wel duidelijk zijn.”

We merken dat je als IT-partner vaak als laatste aan tafel aanschuift. De koers is bepaald en er komt een concrete vraag bij ons binnen. Een van de meest gestelde vragen het afgelopen jaar bijvoorbeeld ‘een veilige internetverbinding voor thuiswerkers’. De intrinsieke behoefte achter deze vraag is eigenlijk ‘een veilige manier om medewerkers thuis te kunnen laten werken’. Het klopt uiteraard dat een veilige internetverbinding hier onderdeel van is, maar dan ben je er nog niet. Ook een beveiligde laptop, de encryptie van data, het uitprinten van vertrouwelijke informatie thuis en bellen met collega’s terwijl de buurman in de tuin meeluistert zijn zaken waar rekening mee gehouden dient te worden.

Kortom, vanuit een intrinsieke behoefte kunnen wij als IT-partner vaak een breder, slimmer en beter passend advies geven in lijn met uw bedrijfscultuur en bedrijfsdoelen.

Partneren loont

Het loont dus voor bedrijven om hun IT-partij eerder aan te laten sluiten om de vraag achter de vraag te kunnen achterhalen. Zo kan IT pas echt effectief en efficiënt worden ingezet om de organisatie verder te helpen. Een optimale inzet van budget, slimmere oplossingen, soepele implementaties en een betere gebruikerservaring zijn hiervan het resultaat!

Kan ik je verder helpen?

Neem contact op met
Patrick – Sales

ook interessant
Oeps, het lijkt erop dat wij nog geen artikelen hiervan hebben!